VLD Deinze

  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /var/www/vhosts/petervanmaele.be/httpdocs/sites/all/modules/views/views.module on line 879.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /var/www/vhosts/petervanmaele.be/httpdocs/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 589.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /var/www/vhosts/petervanmaele.be/httpdocs/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 589.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /var/www/vhosts/petervanmaele.be/httpdocs/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 135.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /var/www/vhosts/petervanmaele.be/httpdocs/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 135.

Zondag 14 oktober 2012 kwam ik voor de eerste keer op voor de gemeenteraadsverkiezingen van Deinze. Ik stond op plaats 24 van Open VLD en was een beetje ontgoocheld in het aantal stemmen.

Zoals ik elders zo vaak vermeld op mijn site dat je MIJ moet beoordelen zoals ik echt ben, en moet je al dan niet je stem geven voor MIJN verkiezingsideeën. Uiteraard komen die wel goed overeen met die van mijn partij, Open VLD. Dit is en blijft nog altijd een persoonlijke site, en geen politiek forum. Deze site wordt dan ook niet aangepast in functie van de verkiezingen, want politiek mag nooit domineren op de privésfeer.

Klik hier voor het gemeentelijk partijprogramma, en voor het actieplan,

De grote lijnen zijn: het gezin, mobiliteit, leefbaarheid en de TURBOROTONDE.

 

In mijn campagne ging ik niet over lijken, maar heb ik gewoon opgevallen op mijn eigen manier, met steltenlopen en een speciale flyer.

Na de verkiezingen ben ik ook benoemd tot één van de bestuurders van Open VLD, zit ik in de interne werkgroep Communicatie, en ook in de interne werkgroep Verkeer, en hou ik me ook bezig met de de mailings en de jaarlijkse krant. Gaandeweg ontdek ik mijn mogelijkheden in de gemeentepolitiek.
Een nog beter Deinze en een goed verkiezingsresultaat in 2018 zijn de doelstellingen.

   

 

 

 

 

Uitleg bij de turborotonde

Een klassieke rotonde zoals wij die kennen, heeft een binnen- en een buitencirkel.

Dat geeft de volgende problemen:
1. Doordat niemand vooraf goed weet of een auto ofwel op het rond punt gaat blijven rijden ofwel het rond punt gaat verlaten, wordt er veel tijd verloren vooraleer iemand veilig het rond punt gaat oprijden.
2. Velen durven de binnencirkel niet gebruiken omdat ze er uiteindelijk niet goed af geraken, omdat het er gevaarlijk is voor aanrijdingen in de flank door mensen die blijven rijden op de buitencirkel.
3. Doordat niet veel chauffeurs de binnencirkel gebruiken, wordt ook de volledige capaciteit niet benut.

Bij een turborotonde:
1. Moet de chauffeur voorsorteren, wat zorgt voor een vlotte doorstroming.
2. kan men (na het voorsorteren) niet zomaar van richting veranderen, wat de veiligheid garandeert.
3. Uiteindelijk wordt de binnencirkel naar buiten gedreven, zoals een centrifugale kracht.

Voorsorteren doe je bijvoorbeeld rechts op de buitencirkel voor afslag 1 en 2, links op de binnencirkel voor afslag 3 en 4.
Uiteraard staan er lage en onscherpe betonnen boordstenen als afscheiding, anders rijdt iedereen zoals op de oude manier. (Voor groot verkeer is dit ook belangrijk.)
Nederland heeft 170 turborotondes, in allerlei mogelijke variaties, en keer op keer sta ik versteld hoe goed ze werken. Alleen zijn ze niet gekend in België, alhoewel er een kleine opmars bezig is.

Nuttige links

• Bekijk eens deze video (26 seconden) op Youtube van mensen die op een turborotonde rijden
http://www.youtube.com/watch?v=F0-n6wYqZXU&feature=youtube_gdata_player
men rijdt met twee tegelijk de turborotonde op, en de vrachtwagen rechts weet redelijk goed waar ons rijdend voertuig naar toe gaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Turborotonde